zondag 2 februari 2014

Oeteldonk (29); Grachtengordelconcert 2014

Het zonlicht valt in schuine banen door de kale takken op het zandpad. De kleine vennetjes van de Vughterhei zijn deels bedekt met ijs van één nacht. Als ik langs die glanzende watertjes trim, realiseer ik me dat over vier weken de Intocht van de Prins plaats vindt. 28 dagen dus nog en de Jaarvergadering van ‘ons gruupke’ staat gepland op de 12de. Doen we dit jaar weer mee aan de Intocht? Zo ja, wat doen we dan? Nou ja, iets over de Bartenbrug lijkt me uitgesloten. Of de vondst moet wel erg origineel zijn.

Vorig jaar zat ik op Tenerife. Tijdelijk bijgestaan door nog twee 'inhalers', met als doel de bestudering van het carnaval op dat Canarische eiland (klik voor de foto's). Dit jaar wordt het Oeteldonk. Misschien met een deelname aan de Intocht op zondag. En in elk geval op maandagmorgen bij het 4de Oeteldonkse Grachtengordelconcert.

Na het sporten en de douche tref ik om 13.45 uur de bedenker en organisator van dit muzikale treffen-aan-het water. Direct na afloop van de wekelijkse repetitie die 'Gin Nôôt' boven Bar Le Duc houdt, formuleren we met wat enthousiastelingen een antwoord op de vraag hoe de vierde editie eruit gaat zien.

Zoals de voorgaande edities blijft het ook dit jaar 'klein'. Er bestaat geen groeistrategie. Eerder een plan van 'maak veel uit weinig'. Waarbij het betrekken van het publiek bij de uitvoering van belang is.

De voorzitter maakt aantekeningen voor de notulen. Nog net niet op de achterzijde van een bierviltje. Invallen zat. Binnen een uur staat de uitvoering in de steigers. Met een goed gevoel fiets ik in de zon naar huis.

Maandag, 3 maart van 11.11 tot 12.12 uur, op de trappen achter de Knillispoort: het 4de Oeteldonkse Grachtengordelconcert. 't Is mar dègget wit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten