zaterdag 2 juli 2011

De lange kust van Galicië

Vandaag een rustige dag. Ik rijd toeristisch van een bewolkt Cabo Finisterre langs de kust naar het zuiden. De warmte van de afgelopen dagen is weg. De zon komt al snel door en de route is een lust voor het oog. Hemelsbreed kruip ik vooruit, want de weg kronkelt enorm. Het aantal baaien en baaitjes is niet bij te houden. Als ik denk al uren onderweg te zijn, zie ik aan de overkant van het water de vuurtoren van Cabo Finisterre in het licht liggen. Ik stop om van het uitzicht te te genieten. Is dit Galicië waar het altijd regent?

Ik passeer stranden en strandjes. Pareltjes. Sommige dorpjes hebben zich ontwikkeld tot echte vakantieoorden, terwijl de meeste gewoon een verzameling huizen gebleven zijn. Een mooie tocht. Ik stop in Noia, sla bij Eroski wat te eten in en lunch aan een klein en volkomen stil strandje.

Dan gaat het via de snelweg naar Santiago de Compostela. Ik verblijf in hotel Castro, tien kilometer ten noorden van de stad. Ik lees wat en laat met me 's avonds door de receptionist naar een restaurant in de buurt verwijzen. Ik loop erheen, eet uitstekend in 'Mar de Esteiro' en ga via de Camino door het bos weer naar het hotel. Morgen Santiago de Compostela.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten