zondag 10 oktober 2010

Opgefrist

Over een aantal dagen wordt ons koninkrijk weer teruggegeven aan de hardwerkende Nederlander. Rutte heeft het zelf gezegd en als hij met zijn kabinet bij de majesteit op de bordestrappen staat, is het zover. Veel mensen kunnen gewoonweg niet tot dat moment wachten en lopen vast op de nieuwe orde vooruit. Kijk maar eens naar deze foto!

Onder de oude regering ging je als foutparkeerder nog gewoon op de bon. Onlangs vergat ik bij het winkelcentrum mijn blauwe parkeerschijf achter de voorruit te leggen en huppekee: de grauwe brigade sloeg genadeloos toe met een verregende sanctie van €60. De volgende keer dat ik opnieuw nalatig ben, zullen ze me zonder pardon wegslepen. Mijn auto wordt verbeurd verklaard en mijn echtgenote gaat daarna als de risee door het dorp. Ze zal er getuige van zijn dat ons huis dat wij dankzij keihard werken ons eigendom mogen noemen, onder gejoel van het gepeupel in de fik gaat. Zo gaat dat met mensen die neven de pot pissen in het verfriste Nederland.

Of overdrijf ik en is op dit bord gewoon sprake van een onhandige formulering? Ik ben er toch niet echt gerust op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten