maandag 27 februari 2017

Oeteldonk (63); 'Op oew smoel'

Op de maandagmorgen van de 27ste februari vond het 7de Oeteldonkse Grachtengordelconcert plaats. Kelsey Ikkersheim zong bijgaand lied, begeleid door toetsenist Paul Helmes. we merkten dat de voorgaande edities van het 'Meezingbuukske' inmiddels een 'collectors item' geworden zijn.

Grijns op oew smoel 
Oorspronkelijke tekst 'Can’t Take My Eyes Off You’ (1967)
Tekst en muziek: Bob Crewe & Bob Gaudio
Oeteldonkse tekst: Harry van den Berselaar (2017)

'n kieleke zô uit de kast,
dè van gin kante oe past,
mee de vouw d'r nog in
dichtgekneupt tot de kin
boerezaddoek linksom
god wè vein ik oe stom
deur die grijns op oew smoel
kom ik van m'nne stoel. 

neeje 'tis gin gezicht
mar ik ben al gezwicht 
lôôp roekelôôs op oe af
want ge lèkt me te maf
de meziek gaot voluit
niks dè mijn nouw nog stuit
deur die grijns op oew smoel 
vergit ik veur vandaog de boel.

Refrein:
'kwil mee oe danse
mijn part m'n leve lang 
'kwil mee oe sjanse
tot dèttik nie meer kan
'kwil bij oe blijve
en laot oe nooit nie meer los ...

ge mag me kenne
oew kiel komt uit de plooi
me lief verwenne
en fluist're: 'gij bent mooi'
ik kan nie anders,
ge kwam, zag en óverwon

ge kèkt gewôôn veuls te lief 
Bouquetreeks 10: 'Hartedief'
ons moeder zeet: mèske pas op
de deksel valt op oewe kop
netuurlijk heet ze gelijk
mar as ik nouw naor oe kijk
mee die grijns op oew smoel 
vergit ik veur vandaog de boel.

Refrein:
kwil mee oe danse
mijn part m'n leve lang 
'kwil mee oe sjanse
tot dèttik nie meer kan
'kwil bij oe blijve
en laot oe nooit nie meer los ...

ge mag me kenne
oew kiel komt uit de plooi
me lief verwenne
en fluist're: 'gij bent mooi'
ik kan nie anders,
ge kwam, zag en óverwon

kwil mee oe danse
mijn part m'n leve lang 
'kwil mee oe sjanse
tot dèttik nie meer kan
'kwil bij oe blijve
en laot oe nooit nie meer los ...
ge mag me kenne
oew kiel komt uit de plooi
me lief verwenne
en fluist're: 'gij bent mooi'.
ik kan nie anders, lieverd
ge kwam, zag en óverwon me lieverd ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten