
Tijd genoeg om het vehikel te bestuderen. Een
houten staketsel op fietsbanden. Dat dit ding met die ene propeller in de lucht
bleef. Stel dat de benzine op raakte. Pa, die tien jaar na Garniers historische vlucht
motoren in schepen monteerde, zou me precies verteld hebben hoe dit mechaniek
werkte. Ik kom niet verder dan de vergelijking met de koffiepot die vroeger
mijn solex aandreef.
De vlucht uit Amsterdam moet over een kwartier landen, om
18.10 uur. Met aan boord twee van mijn zusjes. Bij hun luchtschip
vergeleken is de Bleriot XI een mug.
Het is 31 graden Celcius, een temperatuur die ook later deze
week in Den Bosch bereikt zal worden. De gevoelstemperatuur is lager en
aangenaam door de flinke wind. Onderweg hierheen zei de taxichauffeur: 'Sin
viento no hay El Médano', zonder wind is er geen sprake van El Médano. Op mijn
vraag of dit een staande uitdrukking was, reageerde hij met een lach.
Het bord geeft aan dat hun vliegtuig geland is;
drie minuten voor tijd. Niet lang daarna komen ze met hun rolkoffertjes
richting aankomsthal.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten